Do třídy Pružné školky (přízemí budovy) přijímáme děti od cca 3 let, které již docházejí každý pravidelně a často. Pro nepravidelnou docházku je určená třída Jesliček a Školičky ve 2.p.
Školka je otevřená po-pá od 6:30 do 17:00; dětem se věnují současně 2-3 učitelé během dne.
Podmínky poskytnutí služby jsou upraveny v Provozním řádu.
Prostředí Pružné školky je přizpůsobené všestrannému rozvoji dětí ve věkově smíšeném kolektivu od 3 do 7 let, kterým nabízí:
- Možnost celodenní práce s Montessori pomůckami z oblasti jazyka,matematiky, kosmické výchovy, smyslové výchovy a praktického života, zprostředkovanou proškolenými pedagogy.
- Každodenní společnou práci na elipse, projektové dny, komunitní kruh, hudební a výtvarnou výuku.
- Informování rodičů o dění ve školce – než jdou děti domů již jsou fotky na Facebooku a informace na nástěnkách
- Oslavy narozenin v kruhu dětí a kamarádů ze školky.
- Angličtinu pro děti hravou formou.
- Výtvarnou činnost s bohatou nabídkou materiálů a technik
- Nové dětské hřiště na zahradě školky – houpačky, klouzačky, šplhací plošiny, pískoviště….
- Novou budovu školky
Těšíme se na setkání s Vámi!
Za Pružný Tým
Andrea Machů, ředitelka školky
Celodenní stravování dětí ve složení přesnídávka – oběd – svačina je zajištěno dodavatelem školní jídelnou ZŠ HOLEČKOVA, která vaří stravu pro děti předškolního věku. K vaření jsou používány denně pouze čerstvé suroviny.
Samozřejmostí je vedení dětí k mytí a osušení rukou po příchodu do školky a po použití toalety, před jídlem a po jídle. Každé dítě má k dispozici vlastní ručník a kelímek s pastou a kartáčkem. Ke kontrole umytých pusinek slouží v koupelně malé zrcadélko.
Podle počasí je zařazen pobyt venku – jednou až dvakrát za den – děti se převlékají do oblečení na zahradu. Zahrada je oplocená a přizpůsobená pohybu dětí. Po návratu se děti převléknou do čistého oblečení a myjí si ruce mýdlem. Po obědě následuje čištění zubů, oblíbená společná činnost. Děti odpočívají v postýlkách, starší děti si hrají, prohlížejí knížky, poslouchají pohádku.
I přestože u dětí kolem tří let nepředpokládáme, že zvládnou používat toaletu samostatně, vedeme všechny děti k co největší samostatnosti v jejím používání. Vše se uskutečňuje tak, aby byla rozvíjena odpovědnost za používání toalety, avšak v souladu s fyzickými i emocionálními schopnostmi dítěte.
Čistotu a hygienu ve školce zajišťuje provozní pracovník. Všechny naše prostory odpovídají platným hygienickým normám, je zaveden systém HACCP, probíhají hygienické kontroly. Veškeré zařízení školky včetně spotřebičů odpovídá platným bezpečnostním a protipožárním normám a je pravidelně kontrolováno.
Skutečnost, že třída je věkově smíšená koresponduje s přirozenou kompozicí společnosti, ve které žijeme. Proto, toto prostředí přirozeně vytváří možnost rozvoje sociálních dovednosti jako je pomoc druhému, tolerance, respekt k možnostem či práci druhých.
V Pružné školce je na prvním místě bezpečnost všech dětí. Hlavním požadavkem je respekt k druhým a k tomu co jim patří. Řád ve třídě a denní pravidelnost jsou nezbytným předpokladem k tomu, abychom mohli všem dětem nabídnout co nejvhodnější prostředí pro jejich učení. V tom nám napomáhá přístup navržený Dr. M.Montessori, který je jedinečným vyvážením mezi svobodou a řádem.
Prostor třídy je navržen přesně tak, aby vyhovoval všem potřebám malých dětí a jejich konkrétním senzitivním obdobím. Senzitivní období jsou období ve kterých dochází k velmi intenzivnímu vývojovému rozvoji. Proto je ve třídě vyčleněná oblast pro rozvoj praktického života, jazykových, matematických, výtvarných, hudebních a motorických dovedností. Zde dochází k rozvoji jemné i hrubé motoriky dítěte, stejně tak jako i k rozvoji koordinace pohybů ruce-oči. Všechny aktivity ve třídě jsou připravené pro práci dětských rukou a jsou navrženy tak, aby dítě mohlo samo zjistit a opravit svoji chybu, což podporuje jeho přirozenou touhu po sebeocenění. Do každodenního programu patří také společné setkávání třídy v komunitním kroužku (na elipse), kde jsou děti provázeny různými hudebními a pohybovými aktivitami (zároveň se učí pracovat společně jako skupina, sledovat pokyny a rozvíjí svůj smysl pro utváření komunity). Mezi každodenní aktivity patří také čtení příběhů a čas strávený na školním hřišti, nebo procházky po okolí. Všechny aktivity jsou navrženy tak, aby pomohly Vašim dětem dosáhnout samostatnosti a rozvíjely jejich sebevědomí a sebedůvěru. Věnujeme velkou pozornost všem detailům vzdělávání Vašich dětí a vedeme o nich podrobné záznamy.
Pracujeme v připraveném prostředí, které bychom mohli popsat následujícím způsobem:
Oblast praktického života pomáhá dětem rozvinout dovednosti každodenního života, utváření řádu v něm a koordinaci pohybů. Podporuje péči o vlastní osobu a o okolní prostředí, rozvíjí slušné a zdvořilé chování.
Oblast smyslového rozvoje umožňuje dětem uspořádávat, třídit, charakterizovat a popisovat smyslové vjemy ve vztahu k délce, šířce, teplotě, množství, barvě, objemu apod.
Oblast matematiky je oblastí pro manipulaci s konkrétními jedinečně navrženými materiály, kde si děti osvojují představy o číslech, symbolech, posloupnostech, matematických operacích a naučí se základní souvztažnosti.
Oblast jazyka zahrnuje rozvoj ústního a písemného projevu, seznámení s gramatikou, tvůrčí divadelní hrou a dětskou literaturou. Základním dovednostem v psaní a čtení se děti učí hravou formou skrze práci se smirkovými písmeny, pohyblivou abecedou a nesčetným množství kombinací přiřazování objektů, obrázků, písmen a slov, které jim umožňují bez námahy spojit zvuky se symboly a písemně vyjádřit své myšlenky.
Oblast přírodních věd předkládá dětem variaci činností, které utvářejí základy zeměpisu, dějepisu, biologie, hudby, umění a pohybu .
CHOVÁNÍ A DISCIPLÍNA
Jestliže je pro některé dítě obtížné ovládnout své chování či emoce a ruší tím ostatní, učitel jej na to vhodnou formou upozorní. Pokud i přesto své chování nezmění, je dítě na krátkou dobu odloučeno od ostatních dětí, abychom dítěti dali možnost pro zklidnění a sebeovládnutí. Dítěti je dáno jasně najevo, že nepřijatelné je jeho chování, nikoliv dítě samotné. Děti jsou podporovány v tom, aby své chování upravily s ohledem na pravidla dohodnutá s ostatními kamarády. To jim pomáhá rozvinout smysl pro zodpovědnost za své jednání, úctu a ohled k druhým. Větší potíže s disciplínou řeší učitel individuálně s rodiči, kdy se společně dohodnou na postupu změny.
Základní pravidla chování ve třídě:
- Ve třídě chodíme.
- Ve třídě mluvíme, tak abychom nerušili ostatní v jejich práci.
- Všechny druhy práce děláme u stolu nebo na pracovním koberečku.
- Kolem koberečků chodíme.
- Pracujeme tak, abychom nerušili ostatní kamarády v jejich práci.
- Nehody se mohou stát, je však třeba pomoci s úklidem.
- Pomůcky se dávají úhledně zpět na místo, kam patří.
- Pečlivě posloucháme během elipsy, při čtení pohádek či když zazvoní zvonek.
- Vždy požádáme o pomoc, když potřebujeme.
- K ostatním se chováme laskavě a slušně.
- Můžeme se zeptat na cokoliv.
Základní pravidla chování na hřišti:
- Hrajeme si se všemi a ke každému jsme laskaví a slušní.
- Posloucháme pokynů dospělých.
- Pomáháme každému, kdo pomoc potřebuje, obzvláště mladším dětem, než jsme my sami.
- Jsme jemní při fyzickém kontaktu se svým kamarádem.
- Jen jeden kamarád na houpačce.
- K rostlinám a zvířatům jsme vlídní a necháváme je naživu.
Vyplňte prosím tento jednoduchý formulář.
Přihláška je nezávazná, budeme Vás kontaktovat.
Tučně vyznačená pole jsou povinná